top of page
  • maydale

אופרטורים, חלק 1

Updated: Jan 30, 2021



בפרק זה נשתמש בזרקור על-מנת להאיר על יכולות מנועי חיפוש זה או אחר, כאלו שעשויים לאפשר למשתמש לבצע חיפוש מתקדם יותר, יעיל יותר, מהיר יותר.

והפעם, מלך-מלכי-המנועים, דר' גוגל.

בכדי להשתמש באופן חכם יותר עם מנוע החיפוש, גוגל במקרה דנן, נכניס לתמונה את האופרטורים.

מילה על אופרטור(ים).

אופרטור בזמני היה, וזה היה מזמן –כינוי לפעולה מתמט'.

היום הוא, האופרטור, קיבל 'קידום'.

אופרטור תמצאו כמעט בכל מנוע חיפוש. חלקם מובנים מאליהם, כאלו שתבצעו או שאתם כבר מבצעים, ללא לימוד מוקדם, אינטואיטיבית. חלק אחר מצריך לימוד, וייתכן אף תרגול.

השימוש בהם מאפשר למחרוזת החיפוש להיות ממוקדת מטרה, כזו שתוריד ותפזר את ה'עשן' הרב סביב תוצאות החיפוש ותציג לך המחפש את התוצאות הממוקדות, הנוגעות לביטוי במדויק, מקום ואופן הופעתו, מועד פרסומו, מתוך אתרים ומסמכים הקשורים לנושא החיפוש שלך, וכיוצא בזה.

ניתן לגשת לדף החיפוש המתקדם - https://www.google.com/advanced_search, שם 'קל' יותר לכוון את מנוע החיפוש. על דף זה אכתוב אולי בהמשך המסע.

חזרה לאופרטורים. היינו מצפים כי רשימה מלאה, מעודכנת ומנומקת תופיע לפנינו בדף החיפוש, נכון ?. יודעים מה, בדף העזרה. שם מקומו.

אזל"ש. אז זהו, שלא.

באחד משרשורי השאלות בדף העזרה שלהם (סוף 2019, סורי), מופיעים מספר קישורים אליהם ניתן לפנות בנושא זה. אין מקום רשמי ומרוכז לאופרטורים.

כמו זה, מסמך ב-Google doc (אוגוסט 2019, שוב מתנצל בשמם) המפרט ומדגים שימוש באופרטורים בחיפוש.

קישור אחר לאתר של Google עם רשימת אופרטורים, אך זו משנת 2011 כך שאל תבזבזו את זמנכם שם. מספיק שביזבזתי את זמני שלי.

קישור אחר המופיע במסכי העזרה של גוגל נוגע לאפשרויות חיפוש במוצר המייל המפורסם שלהם, Gmail. נושא בפני עצמו, אך אם כבר נתקלתי בו, חושב שחשוב לציין זאת.

אז כפי שעיניכם המסרבות להאמין רואות, אין אתר רשמי ומעודכן של האופרטורים של Google.

אולם למדנו כבר, שהיכן שיש ביקוש, יעלה ויבוא ההיצע.

והיצע של תיעודי אופרטורים לא חסר.

כאשר תנסו לאתר רשימה כזו, מלבד השימוש במובן מאליו, כגון: “Google Search Operators” OR “Google Search Parameters” , וכו', נסו לאתר ‘cheat sheet’, 'דפי נוסחאות', אם תרצו, מרוכזים ומעוצבים, המכילים את כל מה שרציתם לדעת, עם עודף.

הנה לדוגמא אחד מושקע. באותו אתר, אגב, מופיע בנוסף לכך גם פירוט מקיף, ודוגמאות שימוש, לאותם אופרטורים. שווה עיון.

מספר דוגמאות, על קצהו של המברג:

אני (רק דוגמא) מחפש סמארטפון. פחות משנה לי הדגם (יש אנשים כאלו), יותר חשוב לי התקציב. בטווח של 1500 ועד 2500 ₪. ושיהיה עם מערכת הפעלה אנדרואיד.

אז אם עד היום היינו מחפשים משהו בסגנון -

'סמארטפון לא יקר', והיינו מקבלים אוסף אתרים שונה ומשונה, ומתחילם תהליך חיפוש ארוך ומייגע, בואו ננסה משהו שונה, כמו זה –

סמארטפון אנדרואיד ₪ 1500..2500

האופרטור הזה, #..#, range - מאפשר התמקדות בחיפוש טווח ערכי מסויים, זה יכול להיות מחיר (להוסיף מטבע!), וגם מרחק, גובה, כמות, כל דבר שניתן להצמיד ערך מספרי מולו. תתעסקו פחות במיון תוצאות שאינן רלוונטיות עבורכם.

דוגמא נוספת –

חיפשנו קודם רשימת אופרטורים, זוכרים?

בואו ננסה לחפש כעת רשימה כזו, אולם נתמקד באתרים שהמילים Google ו-Operator מופיעים בשם אותו אתר. כך נהיה בטוחים שאנו מחפשים במקומות ששם זה הנושא, העיקר.

allintitle:google operators

האופרטור allintitle מבטיח חיפוש בכותרת האתר של כל מילות החיפוש.

ודוגמא אחרונה להיום –

האופרטור TBS. מחביא תחתיו סדרה שלמה של פרמטרים דרכם ובאמצעותם ניתן לכוון במדוייק את התוצאות. נקדיש לו פרק שלם בעתיד. כרגע נציג את התאריך...

חיפושים כללים 'זורקים' אלינו חזרה תוצאות שאינן מוצגות בהכרח לפי סדר עלייתם לאוויר. דהיינו, ייתכן כי נבדוק תחילה תוצאות משנים עברו, בעוד שאנו מעוניינים בתוצאות חדשות וטריות, או בטווח מסוים על ציר הזמן, או בכלל – יהיה נחמד לדעת עוד בשלב הצגת התוצאות את תאריך עדכון כל תוצאה.

אז ראשית – הצגת התאריך לצד התוצאות ->

הצגת התוצאות בסדר יורד -> tbs=sbd:1

ודוגמת חיפוש (שימו לב לתו '&', וללא רווחים) : “google operators"&tbs=cdr:1

ועוד אחרון חביב, וזהו –

חיפוש מתקדם לתמונה עם Google. הכוונה כאן לאיתור תמונה, ולא לאיתור על-פי תמונה כפי שעשינו בנסיעת המבחן. אז אם ברצונך לנסות ולאתר תמונה של, אז הנה מקום מצויין להתחיל ולחפש בו:


36 views0 comments
bottom of page